sabinasskafferi

Pasta carbonara

Publicerad 2010-03-02 14:20:11 i Pasta,

Här kommer ett recept på en enkel carbonara som man kan slänga ihop på en halvtimme!

Pasta Carbonara för 4 personer:


Ingredienser:
300 g spaghetti
150 g bacon
1 gul lök
2,5 dl matlagningsgrädde
100g parmesanost
4 äggulor

Såhär gör du:
  1. Koka spaghettin enligt förpackningens anvisningar.
  2. Skär bacon i små bitar. Hacka den gula löken fint.
  3. Hetta upp en stekpanna på medelhög värme och stek bacon och lök tills baconet blir knaperstekt och löken genomstekt. Sänk ev. temperaturen på plattan lite så att det inte blir bränt.
  4. Vispa under tiden ihop grädde och riven ost.  Smaksätt med salt.
  5. Häll av vattnet från den färdigkokta pastan och blanda med knaperstekt bacon och lök. Blanda sedan ihop med gräddblandningen. Rör kraftigt med en sked.
  6. Servera på tallrik och strö över grovmalen svartpeppar, knäck ett ägg och servera gulan på sidan av maten och gärna lite riven parmesanost.

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2010-03-02 22:37:24

Det här var din favoriträtt när du var liten! Kom jag på nu när jag såg ditt recept:)

Postat av: sabina

Publicerad 2010-03-03 09:10:31

Mamma: haha där ser man! jag håller mig till samma mat som när jag var liten överlag :p

chili con carne liksom ;D

Postat av: Jessica

Publicerad 2010-03-04 18:26:52

En god Carbonara är aldrig fel, mumsig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela