sabinasskafferi

Färsk pasta med ost-och-kasslersås

Publicerad 2010-01-17 13:53:53 i Pasta,

ca 2 portioner
i det här receptet har jag fuskat och användt mig av köpesås.
Självklart kan man göra egen sås, men det kräver lite mer tid och det var ingenting jag hade idag.


200 ml Keldas simply cheese
200g kassler
ett pkt färsk pasta

Gör såhär:

Koka upp vatten till pastan.
Lägg i pastan i det kokande vattnet.
Skär kasslern i strimlor.
Ta fram en djup stekpanna och smält lite smör.
Ha i ostsåsen och värm upp den, tillsätt sedan kasslern och sänk värmen så såsen och kasslern får puttra ihop en stund.
Lägg upp på en tallrik och servera med valfri grönsak.
Jag valde ärtor idag och det var riktigt gott kan jag tala om!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela