sabinasskafferi

Köttgryta!

Publicerad 2010-02-08 19:22:21 i Kött,

Jag har aldrig riktigt fattat dealen med grytbitar.. Både jag och min sambo har tyckt att grytbitar har varit lika med SNUSK!
Kan bero på att vi inte har fått dom ordentligt tillagade.. ;)
Men idag så hade jag all tid i världen så jag köpte grytbitar och lät dom puttra lääääänge!
Här följer receptet.

Ingredienser för 5-6 portioner: Tid ca 1.5-2 timmar
ca 1 kg grytbitar
5 dl vatten
3 dl matlagningsgrädde
300 g champinjoner
smör att steka i
1 köttbuljongtärning

Såhär gör du:
1. Bryn köttet i pannan i några minuter.
2. Ha i vatten så du täcker köttet (ca 5dl) och buljongen, koka upp och låt det sen puttra under lock i ca 1 timme.
3. Efter den timmen så har du i champinjonerna och grädden och puttrar i ytterligare 30 minuter.
4. Servera med en god sallad och ris. Bon appetit!

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2010-02-09 22:07:52

Vilken fin layout! Känns verkligen "köksig" :)

Låter smarrigt med grytan och vad fint du hade gjort med riset!:)

Postat av: sabina

Publicerad 2010-02-10 09:38:12

åh tack mamma!

Jag har slitit ordentligt för att få till desginen :p

det är inte så lätt som det ser ut att få ränderna att hamna rätt ;)

Postat av: fia

Publicerad 2010-03-10 10:21:02

å den grytan måste jag testa på.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela